מחבר |
נושא  |
|
ag_nahr
חבר חדש מהשקית
Israel
19 הודעות |
נכתב ב - 06/04/2018 : 23:31:03
|
שלום רב לחברי הפורום אני חבר בקופת חולים כללית ומעוניין לרכוש מכשיר CPAP שני (חידוש אחרי 5 שנים). אני מעוניין לרכוש את המכשיר מחו"ל (פי 2 יותר זול). אחרי שדיברתי עם נציגה מכללית נאמר לי שהחזר כספי מותנה במתן אחריות מטעם חברה בישראל על המכשיר שאקנה. ושזו הנחייה של משרד הבריאות. חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי שום איזכור לדבר ההזוי הזה. האם מישהו נתקל בעניין ויכול בבקשה לשפוך קצת אור? |
|
dan bar-or
חבר פחות חדש
 
Israel
431 הודעות |
נכתב ב - 06/05/2018 : 23:47:21
|
שלום רב, כן הדבר נכון, יש הנחיה חדשה של הכללית בעניין רכישת מכשירים מחו"ל וקבלת החזרים בגין הרכישה. העניין הוא שאנשים רכשו מכשירים בחו"ל ולאחר שהתקשו בהפעלתם פנו לכללית לעזרה (לאחר שקיבלו החזר בגין הרכישה) הכללית כקופת חולים לא ידעה ככל הנראה להתמודד עם זה ולכן הוציאה נוהל (לטובת הרוכש) אשר במסגרתו לא ניתן לקבל החזר כספי בגין רכישת מכשיר בחו"ל ללא ליווי של היבואן או מי מטעמו בארץ, וכך בעצם נוצר מצב שבו היבואן לא מעוניין לתת אחריות למכשיר אשר לא נרכש דרכו ואף מערים קשיים במימוש אחריות יצרן עולמית (אני לא יודע עד כמה זה חוקי) אבל בגדול העניין הזה סגר את האופציה לרכוש בחו"ל ולקבל החזר. אני מבין שיש פער אדיר במחירים אבל מי כמוני יודע עד כמה חשוב עניין הליווי הראשוני, הכיוון ההסתגלות וההתאמה ועל זה משלמים את הפער. הרבה אנשים קנו מכשירים בחו"ל ולא ידעו לתפעל אותם נכון וכך נוצר מצב שהמכשיר יושב בבית כאבן שאין לה הופכין וקופת החולים לא ממש יכולה לסייע ללא שיתוף פעולה של החברות המשווקות. סיפאפ זה מכשיר שצריך תחזוקה שירות כיוון והוצאת נתונים מידי פעם להוכחת יעילות הטיפול, וכאשר אלו חסרים נוצרת בעיה. אמנם פערי המחירים גדולים בין ישראל לחו"ל, אבל אסור לשכוח שגם לחברות כאן בארץ יש המון הוצאות לא מבוטלות. החברות מאפשרות לנסות את המכשירים ואת מגוון המסיכות ללא עלות במהלך ההסתגלות הראשונית מה שלא ניתן כאשר רוכשים בחו"ל. החברות גם מעסיקות אנשים מיומנים אשר פותרים בעיות בעת הצורך, החברות מחזיקות מלאים גדולים של מסיכות מסוגים שונים כדי שיהיה קל להסתגל למכשיר. החברות סובלות מבלאי גדול של ציוד. גם אני חושב שלעתים הפערים בלתי נסבלים אבל צריך להסתכל על התמונה המלאה... |
דן בר-אור, יועץ סיפאפ מקצועי. טל: 052-2828484 |
 |
|
n/a
deleted
 
272 הודעות |
נכתב ב - 06/07/2018 : 20:08:05
|
מעניין לכמה אנשים מתקלקל סיפאפ לפני 5 שנים. קניתי עד עכשיו 3 מכשירים כולם עובדים! 2 אחרונים של רסמד S8,S9. מה שהתקלקל בכולם - מיכל מעשיר הלחות. אבל ברסמד מוכנים למכור רק מעשיר לחות שלם(לפחות כך היה לפני מספר שנים).קניית מכשיר לחות שלם "מחסלת"את הסכום שניתן בכללית לציוד מתכלה.לעומת זאת, בחו"ל ניתן לקנות רק מיכל בסכום לא גבוה.
|
 |
|
izibizi
חבר פחות חדש
 
128 הודעות |
נכתב ב - 06/12/2018 : 13:04:42
|
אז מה זה אומר, שכבר לא ניתן לקבל החזר על רכישה בחו"ל??
מי הולך על לזה לבג"צ? |
 |
|
n/a
deleted
 
272 הודעות |
נכתב ב - 06/13/2018 : 14:13:59
|
מצטרפת. אולי כדאי גם לפנות לאמצעי התקשורת. |
 |
|
חני של רמי
חבר חדש מהשקית
27 הודעות |
נכתב ב - 07/10/2018 : 16:25:57
|
ממש לא בסדר כולם גוזרים קופון ואנחנו סובלים (בכיס) |
 |
|
eytank
חבר חדש מהשקית
6 הודעות |
נכתב ב - 07/11/2018 : 13:09:29
|
זה לא שלא ניתן לקבל החזרים על קניית מכשיר בחו"ל, אלה מדובר על מוצרים\חברות שלא מוכרות ושאין להם נציג וחברה מסודרת בארץ.
ולבחור מהכללית שמחפש לשדרג ולקנות מכשיר- יש לך אפשרות לרכוש מכשיר במסלול הסדר דרך מכון מור בהשתתפות של 475 ש"ח. |
 |
|
חני של רמי
חבר חדש מהשקית
27 הודעות |
נכתב ב - 07/24/2018 : 01:21:29
|
איתן בכמה משתתפת הכללית עבור מכשיר שנקנה לא דרך מכון מור? |
 |
|
eytank
חבר חדש מהשקית
6 הודעות |
נכתב ב - 07/24/2018 : 07:53:20
|
נשאר כשהיה... סה"כ 75% מערך המכשיר או עד תקרת גג של 4300 ש"ח (הנמוך מביניהם). |
 |
|
eytank
חבר חדש מהשקית
6 הודעות |
נכתב ב - 07/24/2018 : 08:02:20
|
לרותי 1 : בכללית ההגדרה לציוד מתכלה היא עבור צינור,פילטר ומסיכה בלבד!!! לא עבור מעשיר לחות. מאוד מקווה שלא יוצא מצב שבו מקבלים חשבונית עבור ציוד מתכלה ובפועל מקבלים מעשיר לחות... |
 |
|
n/a
deleted
 
272 הודעות |
נכתב ב - 07/25/2018 : 21:47:01
|
מיכל למעשיר לחות הוא רק הפלסטיק שבפנים. לא נמכר בארץ. אין אחריות מעבר לשנה וזה בהחלט ציוד מתכלה. |
 |
|
n/a
deleted
 
272 הודעות |
נכתב ב - 08/05/2018 : 10:21:01
|
אני מצטטת את שיר מכללית מושלם: ניתן לקבל החזר על סיפאפ שנקנה בחו"ל אחת לחמש שנים |
 |
|
|
נושא  |
|