פורום פורטן ישראל - תקינות כיול
פורום פורטן ישראל
פורום פורטן ישראל
דף הבית | פרופיל | הרשמה | נושאים פעילים | חברים | חיפוש | שאלות ותשובות
שם משתמש:
סיסמא:
שמור סיסמא
 כל הפורומים
 רפואה
 פורום משתמשי מכשירי CPAP
 תקינות כיול
 נושא חדש  תגובה לנושא
 הדפסה
מחבר נושא קודם נושא נושא הבא  

monP
חבר חדש מהשקית

10 הודעות

נכתב ב - 06/10/2019 :  20:49:59  Show Profile  תגובה עם ציטוט
שאלתי:
כיצד אני יכול לדעת אם הכיול הבסיסי לא השתנה

dan bar-or
חבר פחות חדש

Israel
338 הודעות

נכתב ב - 06/11/2019 :  07:14:35  Show Profile  Reply with Quote
שלום רב, יצרני המכשירים רובם ככולם אינם מאפשרים גישה למשתמש הקצה לתפריט הטכנאי במכשיר ולכן לרוב במידה ואין ברשותך ידע מקדים בתכנות המכשיר (כניסה לאזור הטכנאי) לא יהיה אפשרי מצדך לשנות את הלחצים במכשיר מבלי להעזר באיש מקצוע אשר מכיר את המכשיר.
אחת הבעיות המוכרות הן כאשר הכיול הבסיסי לא משתנה כתוצאה מכיוון המכשיר, לעתים כתוצאה מתחזוקה לקויה לאורך השנים או מסיכה בלויה נרגיש ירידה בלחץ האוויר במכשיר או לחילופין לחץ אוויר חלש מהרגיל.
לכן חשוב מאד לאורך השנים לתחזק את המכשיר היטב לפי הוראות היצרן (הוראות אשר לרוב אינן ניתנות ע"י אנשי המכירות), לדוגמא:ברוב מכשירי ה cpap יש שני פילטרים אשר מטרתם לסנן את האוויר אשר ניכנס למכשיר, אחד לבן (צפוף יותר) ואחד שחור (פחות צפוף) בכדי לשמור על תקינותו של המכשיר יש להחליף את הפילטר הלבן אחת לחודשיים/שלושה ואת השחור יש לשטוף במים ולייבש היטב (בעזרת נייר סופג) אחת לשבוע/שבועיים. כך נשמור על המנוע של המכשיר לאורך זמן וכך ע"י מניעת כניסה של חלקיקי אבק למנוע נמנע ירידה בתפקוד המנוע לאורך השנים ובהתאם הלחץ במכשיר ישאר תקין.
את הלחץ ניתן לבדוק במעבדת התיקונים ע"י חיבור המכשיר למנומטר (מכשיר חיצוני לבדיקת לחץ).
המכשירים היחידים הנפוצים בישראל ללא פילטרים לבנים הם מתוצרת resmed , apex , curasa, bmc , Fischer&pickel,hufrichter ו sefam.
במכשירים אלה יש פילטר אחד אותו ניתן לשטוף במים זורמים אחת לשבוע שבועיים ולייבש היטב עם נייר סופג.
את הפילטר יש להחליף אחת לשנה. כך למעשה נשמור על תקינותו של המכשיר.
לעתים כתוצאה משימוש במסיכה ישנה או בלויה נרגיש ירידה בתפקוד המכשיר כתוצאה מבריחת אוויר (מסיכה לא מהודקת מספיק לפנים עם רצועות בלויות) לכן גם כאן יש לשים דגש על בדיקת/החלפה של המסיכה אחת לשנה/שנתיים לפי הצורך. (לרוב קופות החולים מאפשרות רכישת מסיכות או שאר מתכלים בהחזר כספי מלא או חלקי).
יחד עם זאת אני ממליץ לכולם כאן לבצע פריקת נתונים מהמכשיר אחת לחצי שנה/שנה ע"מ להיות בטוחים שהמכשיר עובד כמו שצריך. (לפעמים כתוצאה מעליה או ירידה במשקל יש צורך לשנות את כיוון המכשיר)
לסיום, מקווה שעזרתי, ובמידה ויש לך שאלות נוספות תרגיש חופשי להתקשר אלי. (מספר הטלפון שלי מופיע בחתימה שלי).

דן בר-אור, יועץ סיפאפ מקצועי. טל: 052-2828484
למעלה
  נושא קודם נושא נושא הבא  
 נושא חדש  תגובה לנושא
 הדפסה
קפיצה אל:
פורום פורטן ישראל בחזרה למעלה
הדף נוצר ב 0.03 שניות.